piątek, 10 lipca 2015

Impresjonizm w projektowaniu mody

Hej,

Wreszcie wakacje, można trochę popisać. ;) Jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego moje ostatnie lekcje języka polskiego dotyczyły impresjonizmu w epoce Młodej Polski. Szczególnie spodobał mi się ten styl w malarstwie. Dlaczego więc nie wykorzystać tego w tym co robię- projektowaniu mody. Do wykonania tego typu prac wystarczyły mi zwykłe plakatówki. Mają fajną, gęstą konsystencję, a do tego można się pobawić przy mieszaniu kolorów- zawsze wyjdzie coś innego. Dzięki temu odkrywamy coraz to więcej satysfakcjonujących nas połączeń kolorów, które również dodają charakteru temu co akurat tworzymy. Według mnie kolory to bardzo ważna rzecz w sztuce, nie tylko przy projektowaniu mody ale też, głównie, w malarstwie, rzeźbie, sztuce użytkowej. Także im mniej mamy już gotowych kolorów tym więcej trzeba się namęczyć, żeby otrzymać jakieś inne warianty. Jak dla mnie to zaleta ;)

Wykorzystałam technikę impresjonizmu w trzech różnych wariantach:
 na sylwetce narysowanej przeze mnie, dwa razy na szablonie Ferosh oraz na szablonie TOPModel.

Oto efekty mojej pracy.

Suknia haute couture inspirowana ogniem (mi to się jakoś wyjątkowo kojarzy z "Igrzyskami Śmierci", jedynie włosy tu nie pasują).



Szablony Ferosh: suknieknka i jakaś taka kurteczka.




Szablon TOPModel: baletnica.



Wszystkie uwagi i rady dotyczące moich prac mile widziane. :))

Pozdrawiam,
Dorota

4 komentarze:

  1. Te prace są świetne :-) Pasowałabyś do liceum gdzie była moja przyjaciółka - Kreowania ubiorów :-) Idealny kierunek dla Ciebie :-) Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Suknia jest przepiękna! Masz ogromny talent :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do WALK TRENDY w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze stylizacje, które mogę urozmaicać dzięki WALK TRENDY. Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Jeśli poklikasz koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)
    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Impresjonizm w modzie ? Bardzo ciekawe :-) A ta suknia, inspirowana igrzyskami śmierci - NIESAMOWITA !!! Pewnie nie jedna znana osoba by ją założyła bo jest niesamowita - ten krój, kolory... piękna :-) Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń