czwartek, 3 października 2013

"ABC Mody"- recenzja

Hejka!

Mam dla Was taką małą niespodziankę. :)

Zrobiłam recenzję książki z której nauczyłam się rysować te profesjonalne projekty (czyli jak ja to nazywam: "od podstaw"). Czyli, że nauczyłam się nie tylko rysować przepiękne kreacje, rysowania faktur i tkanin ale także rysowania całej postaci.
Pełny tytuł książki to "ABC Mody Projektowanie strojów krok po kroku". Napisała ją Hilary Lovell- profesjonalna projektantka mody.

W książce jest 18 projektów,a każdy z osobna opisany krok po kroku. I tak od kilku prostych kresek powstaje piękny projekt!

No więc teraz pokażę trochę zdjęć! ;>>

 Na początku okładka z przodu i z tył:







A teraz środek. Tutaj strona tytułowa:






Następnie krótki wstęp:




I małe wprowadzenie (to tylko fragmęt, tu akurat o tkaninach):



A teraz pierwszy projekt. Na początku każdego rozdziału (w każdym rozdziale są trzy projekty)  jest jego tytuł i małe wprowadzenie o rysowanych strojach. Przy każdym projekcie także jest jego krótki opis i historia. Układ jest bardzo przejżysty i czytelny. I tak od kilku prostych kresek...

... aż do małego dzieła. :)





Na końcu rozdziału znajduje się takie jakby podsumowanie całości:






Podczas tego mini "kursu" uczymy się nie tylko rysować postacie i ubrania, ale także np. tkaniny. To akurat jest dobrze widoczne w tym projekcie, gdzie pokazywany jest cienki, trochę przezroczysty materiał:



A na końcu, jak dal mnie, bardzo fajna i ciekawa rzecz: otóż na końcu jej jeszcze jeden rozdział poświęcony ikonom mody takim jak Coco Chanel, Christian Dior, czy Vivienne Westwood. Przy każdym projektancie jest życiorys projektanta bądz projektantki oraz przykład projektu charakterystycznego dla danej osoby, który także możemy narysować. Ten pomysł bardzo mi się podoba! ;>

A tu dla przykładu Coco Chanel:





Ogólnie książka bardzo mi się podoba. To własnie dzięki niej poznałam podstawy profesjonalnego projektowania. Każdy może się nauczyć z niej rysować, a kosztuje niewiele, bo około 30zł.

Na prawdę polecam wszystkim początkującym rysownikom czy projektantom! ;>


To tyle, jeśli chodzi o recenzję. Myślę, że Was zaciekawiłam, czy też zachęciłam do kupna.

Na prawdę WARTO!

Miłego dnia,
Dorka

2 komentarze: